Originální nápad stojí za vznikem prakticky všech velkých projektů, se kterými se na internetu setkáváte. A velký projekt ve valné většině případů znamená i velké peníze. Například Facebook v roce 2003 „vynalezl“ Mark Zuckerberg. Původně to měla být pouze interní zábava na Harvardu, dnes je Mark Zuckerberg nejmladší miliardář na světě. Přitom celý Facebook je vlastně klasická sociální síť obohacená o fotografie. Je tedy zřejmé, že vložit investice právě do originálního nápadu může být neuvěřitelně výhodné.
Jak poznat originální nápad?
Na první pohled se zdá, že na tuto otázku je jednoduché odpovědět, opak je ale pravdou. Každý třetí internetový podnikatel tvrdí o svém projektu, že je originální a nic takového na světě neexistuje. Často mají pravdu, opravdu jsou jediní.
Nicméně to, že žádný identický projekt neexistuje neznamená, že neexistuje kopa podobných projektů, které nabízejí stejné služby, jen v jiném „kabátu“. Absolutně se ujistit o tom, že je nějaký nápad originální je tedy prakticky nemožné, nicméně lze se ujistit o tom, že v případě realizace nebude mít Váš projekt velkou konkurenci. Jde tedy v podstatě najít „něco“, co přinese na internet něco nového nebo zásadním způsobem vylepší nějaký zaběhlý systém.
Originální nápad automaticky neznamená tučné zisky
Teď se můžeme zamyslet a napadne nás nespočet originálních nápadů. Kolik z nich je ale opravdu užitečných? Kolik z nich je realizovatelných? A kolik z nich se prosadí na internetu? Je jasné, že ze všech nápadů, které Vám podnikatelé nabízejí je třeba pečlivě vybírat.
A nejen podle nápadů samotných, ale také podle jejich autorů. Za každým kvalitním projektem jsou desítky, stovky hodin práce, je tedy potřeba promyslet, zda má daný projekt dostatečný potenciál.
Jak vybrat správného podnikatele s originálním nápadem?
V první řadě je velice důležité, aby si investor s autorem nápadu rozuměl. Oba dva musí mít podobné plány s projektem a být jednotní. Toto není snad třeba dále rozebírat. Teď k samotnému projektu. Je jasné, že podnikatel, který s nápadem přišel, nápadu také věří. Myslí si a očekává, že projekt bude úspěšný.
Kvalitní a zkušený investor se v této chvíli na projekt podívá nestranně a ze všech možných úhlů tak, aby si sám vytvořil představu o jeho potenciálu. Poté se investor rozhodne, zda projektu také věří a vloží do něj své finanční i jiné prostředky.
- Průběh realizace
Pokud je tedy vše dohodnuto a podnikatel se svým nápadem spojil síly s investorem a jeho prostředky, začíná samotná realizace projektu. Vzhledem k tomu, že se jedná o novinku na trhu, musí vše být dovedeno k absolutní dokonalosti. Nesmí chybět rozsáhlá reklamní kampaň. Pamatujte, že Vám nejde jen o to, abyste získali návštěvníky (kupující), ale aby se tento projekt dostal do povědomí veřejnosti. Z toho důvodu se reklamní kampaň může opravdu prodražit.
- Rizika při investici do originálního nápadu
Asi každý investor si uvědomuje že s větším potenciálem zisku zpravidla souvisí i vyšší riziko. Ani v tomto případě tomu není jinak. Jaká jsou tedy možná rizika?
- investor x autor
Autoři nápadu si často nedokáží uvědomit, že investor do jejich projektu vložil peníze a proto je jeho součástí. Ještě před začátkem spolupráce je potřeba vytyčit si cíle se kterými oba (všichni) souhlasí. Rozpory v průběhu realizace projektu nemohou přinést nic dobrého.
- Zákazníci
Ať už se jedná o jakýkoliv internetový projekt, nebude vydělávat bez zákazníků (lidí). U nových projektů představuje asi největší riziko právě tento problém. Je možné, že se lidem Váš projekt prostě líbit nebude a nebudou ho používat.
- „Posedlost“ autora
Autor je často svým nápadem tak oslepen, že absolutně ignoruje jeho slabiny. To může vést k nesmyslným výdajům. Dobrý investor musí umět uznat kdy je projekt „mrtvý“ a je na čase vycouvat.
- Výsledky Apple za rok 2023: Co čekat v roce 2024? - 20. 3. 2024
- Coinbase poplatky za nákup i prodej Bitcoinu - 20. 3. 2024
- XTB Trading konference 2024:Sobota 23. března od 13:00 - 1. 3. 2024