Omezená nabídka pro nové klienty až 100 dolarů zpět. Investovat do akcií bez poplatků až 3 měsíce. Min. vklad pouze 50$ (1000kč) ZÍSKAT až 100$ CASHBACK u eToro *Investování je rizikové. Časově omezená nabídka

E-shop jako investice: vyplatí se?

Komodity
author

Podle jakých kritérií vybrat ten vhodný e-shop pro Vaší investici? V první řadě, tak jako u každé investice, je potřeba, aby si investor rozuměl s majitelem e-shopu. Měli by se podobně dívat na budoucnost e-shopu a ujistit se, že mají stejné cíle. Další věcí je samozřejmě finanční náročnost. Při investici do dropshippingu nebo do přeposílání objednávek pujdou pravděpodobně všechny peníze na propagaci.

U klasického e-shopu se investované prostředky mohou použít i na placení skladu/pracovní sily. E-shop, který není schopný ze svých zisků zaplatit provozní náklady pravděpodobně nebude vhodný pro investora. Je také potřeba určit si míru rizika. Pokud má investor možnost investovat do fungujícího e-shopu s prokazatelnými výdělky, je pravděpodobné, že se mu investice vrátí a vydělá na ní. Na druhou stranu e-shop v začátcích, může představovat velké riziko, ale také obrovský potenciál zisku. Shrnul bych to takto: Investor by si měl vybrat vhodný e-shop k jeho investici podle svých možností a podle svého rozumu. Pokud se Vám nějaký internetový obchod líbí a věříte, že s pomocí Vašich peněz může být úspěšný, proč do něj neinvestovat?

Hledání vhodného investora

Máte e-shop, ale chybějí Vám prostředky k jeho propagaci? Jak vybrat toho správného investora? Nedoporučoval bych vybírat jen podle zřejmé „výhodnosti“. Tzv. Když Vám někdo nabídne 50.000Kč a bude požadovat 40% ze zisku, nemusí to automaticky znamenat, že je to pro Vás výhodnější než nabídka jiného investora, který Vám za stejný podíl nabídne jen 40.000Kč. Kromě peněz jsou klíčové také kontakty a zkušenosti daného investora.

Aktivní investor, který se v propagování internetového obchodu pohybuje několik let je pro Vás přínosnější než člověk, který Vám dá své peníze a následně bude jen pasivně čekat až mu začnou vydělávat.

Klasický e-shop

Klasický internetový obchod. Vlastník si zařizuje vše sám, musí mít počáteční kapitál na koupi zboží, případně zařízení skladových prostor a další pracovní síly. Asi největší nevýhoda této varianty je právě nutnost počátečního kapitálu a relativně velká míra rizika – pokud e-shop nefunguje, koupené zboží Vám jednoduše zůstane ve skladu. Na druhou stranu, zřejmá výhoda je největší potenciál zisku.

Dropshipping e-shop

O tomto způsobu vedení e-shopu už asi většina lidí slyšela. Ale co to vlastně znamená? Princip je velice jednoduchý: vlastník e-shopu si na doméně zřídí e-shop a jeho úkol spočívá právě v propagaci tohoto e-shopu a získání co nejvíce zákazníků. Ve chvíli, kdy si přes tento dropshippingový e-shop někdo objedná zboží, pošle se objednávka do velkoobchodu. Tam zboží odbaví a pošlou přímo zákazníkovi.

Podobné:   Obchodní metoda Price Action v praxi

Vlastník dropshippingového e-shopu následně dostane rozdíl mezi prodejní cenou velkoobchodu (velkoobchodní cena zboží + poštovné a balné + poplatek za odbavení) a cenou, za kterou on prodává dané zboží. Tato varianta e-shopu je velice výhodná svou nenáročností a malou rizikovostí. Vlastník nemusí kupovat žádné zboží, které by se potom nemuselo prodat. Žádná velká nevýhoda dropshippingu asi neexistuje, za zmínku stojí snad jen nepatrně nižší zisk v porovnání s klasickým internetovým obchodem.

Přeposílání objednávek

Přeposílání objednávek je často zaměňované s dropshippingem, což je ale velká chyba, protože mezi oběma druhy e-shopů je propastný rozdíl. Přeposílání objednávek znamená opět vlastnit e-shop a následně přeposílat objednávky skutečnému prodejci. U přeposílání objednávek, na rozdíl od dropshippingu, nedostáváte rozdíl mezi Vaší a velkoobchodní cenou, ale provizi za zprostředkování obchodu.

Neexistuje žádná jednotná velikost provize, každý obchod ji mít nastavenou jinak. Ale obecně by se dalo říci: čím dražší zboží, tím menší provize. Například za zprostředkování prodeje elektroniky dostanete třeba 5% z prodejní ceny. U levnějších záležitostí (+-500 Kč) může být provize i 20%.

Proč hledat investora pro fungující e-shop?

Vlastníte fungující e-shop a nevidíte důvod k hledání investora? Pokud jste opravdu spokojeni s výdělky žádný důvod asi opravdu neexistuje. Pokud ale chcete své výdělky zvýšit, může být nalezení vhodné investora pro Váš internetový obchod cesta správným směrem. I přesto, že budete muset oželet část zisku (podíl na projektu pro investora), z dlouhodobého hlediska se investor většinou vyplatí. Za investované prostředky se dá koupit kvalitní reklama, která naláká (v nejlepším případě stálé) zákazníky.

Krpenský Martin
Ověření brokeři na akcie, ETF, Krypto i Forex
Reálné akcie a kryptoměny. Nízký minimální vklad 50 USD. Možnost kopírování obchodů. Denní webináře a zprávy z trhů pro klienty.
5.0
Hodnocení uživatelů
  ➡️ Trustpilot hodnocení 4,4/5 ⭐  (Průměr z celkového počtu 20 891 hodnocení) ➡️ Google play hodnocení 4,2/5 ⭐ (Průměr z celkového počtu 110 000 hodnocení)  
61% CFDs účtů retailových je ztrátových
Reálné akcie a ETF. Nízké poplatky + Česká zákaznická podpora. Více než 8600 instrumentů k obchodování. Denní webináře a zprávy z trhů pro klienty.
4.8
Hodnocení uživatelů
  ➡️ Trustpilot hodnocení 4.0/5 ⭐  (Průměr z celkového počtu 1174 hodnocení) ➡️ Google play hodnocení 4,4/5 ⭐ (Průměr z celkového počtu 57 000 hodnocení)  
75% CFDs účtů je ztrátových
Trading pomocí CFDs. Neomezený demo účet. Žádné poplatky za výběr nebo vklad. Upozornění na pohyby ceny i formou SMS. Česká podpora na online chatu.
4.5
Hodnocení uživatelů

 

➡️ Trustpilot hodnocení 4,1/5 ⭐  (Průměr z celkového počtu 13600 hodnocení) ➡️ Google play hodnocení 4,5/5 ⭐ (Průměr z celkového počtu 108000 hodnocení)

 

82% maloobchodních CFD účtů přichází o peníze.
Ověřená investiční aplikace
© Copyright 2025 ForexSrovnávač.cz